Fyra veckor sedan vi lämnade Göteborg och vi har hunnit med fantastiskt mycket sedan dess! Vi har haft så vansinnigt roligt och är så tacksamma för alla människor vi har träffat och som har förgyllt vår resa! Bara fyra veckor men det känns som minst dubbelt så lång tid. Vi har vid det här laget vant oss vid att leva med våra ryggsäckar och stormtrivs med det! Värmen å andra sidan är det enda vi inte har vant oss vid ännu. Det är runt 30-33 grader dagligen och mycket fuktigt. ☀️

Efter Noosa begav vi oss mot Hervey Bay! Hervey var ett rätt så litet ställe enligt oss där det inte hände så mycket. Vi stannade där endast två nätter för att förbereda allt i matväg och lära känna gruppen vi sedan skulle ut med till Fraser Island. Efter en hel kväll med planering så gick vi upp vid 5 följande morgon för att sedan ta oss mot färjan till Fraser!

Det är såklart svårt att sätt ord på denna upplevelse för att den var i stort sett det bästa vi någonsin gjort.
Under dagarna hann vi besöka olika sjöar, Lake Mckenzie, "floating river", Champange pools, olika utsiktsplatser, sanddynor och Maheno Wreck. Vi körde långa sträckor med våra bilar, drack vin tillsammans under bar himmel på stranden om kvällarna, lagade mat ihop, sov i tält och vaknade till ljudet av vågorna från havet, såg en och annan dingo och myyycket mer!
Men då det var en sådan upplevelse med helt fantastiska människor får vi nog låta bilderna helt enkelt tala för sig själva!🏞⛺️

När vi åter var tillbaka i Hervey spenderade vi kvällen tillsammans med gruppen som under trippens gång blev som en familj. Vi åt pizza ihop allesammans innan vi en aning motvilligt fick dra oss mot bussen som skulle gå senare på kvällen till en ny destination, ett lyckorus av glädje från upplevelsen på fraser samtidigt som det blev ett av våra tuffaste "hejdå"n vi har tagit!

Nästa stopp vi nu tagit oss till är Airlie Beach!
Här är det också kanonväder, galet hög temperatur och SÅ vackert!!!
Tvätt, matlagning, planering, shopping, sömn och återhämtning stod på att göra listan.
Under gårkvällen mötte vi upp två vänner från Fraser och det slutade med ett restaurang besök vid havet där vi passade på att äta kängru!! Det låter kanske konstigt, men det var nog något av det godaste vi ätit i våra liv. 😍
När vi hade kommit hem igen så öppnade sig himlen och första regnet på flera veckor för oss öste ner, tillsammans med ett stort åskoväder och blixtar!

Laddar upp på nytt nu inför vår seglingsutflykt runt Whitsundays på tisdag! ⛵️