Hej hörni!! Sorry för dålig update här! Vi är numera i Sydney. Sen vi kom hit har vi hunnit vara på stranden, gått strandpromenaden från coogee till bondi beach, kollat in ett stort shoppingcentrum även om vi inte skulle shoppa haha, kört lite barhäng, haft en festkväll och solat och badat. Vi försöker hinna med så mycket som möjligt men är båda lite småsjuka så vi försöker chilla också! Just nu kom vi till hostelet efter pizzahäng i en park med några av våra rumskompisar. Ska försöka komma ihåg att uppdatera mer här! Hoppas allt är bra med er alla!

Hej! Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på flyget mot Sydney där vi kommer spendera den kommande veckan! Sen senast vi skrev har vi hunnit vara på turen i Australiens outback! Vi har sett Uluru, Kata Tjuta, Kings Canyon... vandrat många km per dag runt i nationalparkerna dessa befinner sig i! Lärt oss om historia och kultur bakom dessa naturområden. Vi har sovit i swags under bar stjärnhimmel. Duschat och vart på toa med utsikt över Australiens natur haha! Sett extremt många vilda hästar och kameler. Ätit mat lagad på öppen eld. Badat i vackra vattenkällor. Samt mycket mycket mer! Vi har verkligen haft det sjukt bra. Upplevt så mycket nytt och häftigt. Det enda vi skulle ändra med denna tur skulle vara flugorna. Så mycket flugor som skulle in i öron, näsa, mun och ögon! Usch, haha! Natten spenderades i Alice springs igen på samma hostel, ett väldigt mysigt ett. Och nu fortsätter vi vår resa!!

Hej, 8 dagar avklarat och 120 kvar. Imorse höll vi nästan på att glömma checka ut i tid men klarade oss från extra kostnad som tur va. Flyget till Alice Springs gick bra och vårt hostel är super mysigt. Imorgon ska vi åka på en 4 dagars tur till Uluru/Ayers Rock och vi kommer troligtvis inte ha tillgång till varken el eller internet, så nästa gång vi checkar in blir nog den 8:de. Förhoppningsvis kommer en liten bildbomb med fina bilder från vår tur också om wifit tillåter!

Hej. Sista flygningen från Malaysia till Adelaide gick superbra och eftersom vi flög natt så sov vi mest under hela flygningen. När vi kom fram vid vårt hostel lämnade vi in våra väskor och gick en promenad i Adelaide. Nu ligger vi i sängarna och säger godnatt inför morgon dagens flygresa.

Hejhej! Just nu i skrivande stund sitter vi på Kuala Lumpur International Airport dvs Malaysia. En mellanlandning på 5 timmar innan vi åker med nästa plan mot Australien. Första flygningen var snabb och smärtfri med filmtittande/läsning och en lunch på det.

Värt att nämna är att jag(Elin) höll på att fastna i Bangkok då mitt Visum till Australien tydligen inte var rättstavat. Det kan vara jobbigt när man har Å, Ä eller Ö i sitt namn, i mitt fall Å. Något som tack och lov gick lätt att ändra med hjälp av flygplatsens personal. Så jag fick också komma med på planet :D

Hej! Idag var sista dagen här i Bangkok, imorgon åker vi vidare. Dagen spenderades på en gigantisk marknad där der såldes allt mellan himmel och jord... Var dessutom sjukt varm idag så vi var lagom trötta när vi kom tillbaka till vårt hostel. Imorgon åker vi som sagt vidare, då till Australien! Vi vet inte riktigt vilken möjlighet vi har till wifi men vi tittar in så fort möjligheten finns!!

Hej och GOTT NYTT ÅR!!! Nu ligger vi och chillar i år 2017 medan ni där hemma antagligen gör er redo för att fira in det nya året!! Vi firade genom en lite dyrare middag på en italiensk restaurang (lyxade dessutom till det med varsitt glas vitt). Dock råkade jag (Lina) beställa soppa fast jag trodde det var en pasta haha, men god var den. Sen tog vi oss till central world där det var smockat med folk!!!! Uppträdanden, massor av ljusdekorationer och mysig stämning.

Utöver det har vi tidigare idag hunnit med att åka lite båt genom kanalerna. Vandrat runt i "backpacker district" och köpt lite smågrejer där. Käkade även en god pad Thai till lunch!!

Hej! Efter gårdagens vandring i centrala Bangkok åkte vi idag till de lite finare kvarteren längs Sukhumvit. Vi säger bara tack till skytrain(motsvarande tunnelbana) som tar oss varje dag fram och tillbaka från vårt hostel till "stan". Det kostar oss 42 Bath dvs ca 11kr. Mycket billigare än i Svealand!!

Efter lite strosande i olika köpcentrum och längst med gatorna hittade vi en liten marknad som blev vårt lunchstop. Nu är vi tillbaka på hostelet, har käkat vår dagliga dos av nudlar och ska vilken sekund som helst krypa ner i sängen och ladda för morgondagens aktiviteter.

Hej!! Idag har vi vandrat runt i Bangkok extremt mycket. Vi började dagen med att virra runt oss på minimala gator och trodde att vi skulle hamna i någons vardagsrum, kändes som vi gick omkring i folks bostäder. Vi lyckades iaf hitta ut och tog oss till "backpacker-gatan". Vi käkade lunch där och kollade lite i alla stånd. Utöver det har vi hunnit med Grand Palace och extremt mycket strosande. Nu ska vi snart gå ner i köket på vårt hostel och laga lite nudlar.

Hej folket! Nu har vi landat i Thailand och lyckats ta oss själva och vår packning till vårt hostel. Eller snarare blivit guidade av en extremt glad liten thailändsk farbror på cykel haha. Allt har hittills gått smidigt! Trevlig personal där vi bor och fungerande wifi. Förutom att vi är aningen trötta, hungriga och varma så är allt på topp! Känns sjukt att äntligen påbörja detta äventyr! Hoppas allt är bra där hemma och att ni är taggade på att följa oss på vår resa.