View tracker



Inne på tredje veckan med Kaylas träningsprogram igår var det ben imorgon mage armar igen. Längtar efter att se resultatet! Dagen bestod av en springtur nu på kvällskvisten! Heja

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Promenad 1 - 60 min
Promenad 2 - 35 min


Likes

Comments

View tracker

Tiden går så fort ibland, efter några härliga dagar i Stockholm sitter jag nu på tåget tillbaka till Falun. Har hunnit med att besöka i stort sett alla mina favoriter som har bosatt sig i storstaden. Känns som jag i stort sett endast ätit gott druckit massa kaffe, promenerar runt och bara njutit av vilka fantastiska själar jag lyckats hittat som vänner, riktig kvalitetstid! Nu har jag laddat på energin och fått massa positivitet i kroppen! Inget lugn ingen vila för imorgon är det jobb som gäller 14 februari och alla hjärtans dag! Hoppas ni får en trevlig helg

Likes

Comments

Gym, 10km skidor, gym - onsdag, torsdag, fredag. Nästa vecka, då drar vm igång här i Falun. Det ska bli riktigt jäkla skitkul om jag får säga så. Då jag kommer vara på plats i många härlige timmer i stort sätt varje dag så kan jag inte lova hårdträning! Jag ska alltså volontära.

Min plan för att hålla hundra är att ta en powerwalk till stan vilket tar ca 45 min och sen bussen till Lugnet. Givetvis ska jag köra lite mer intensivt så fort tillfälle ges. Men det är min grundplan.


Likes

Comments




Som Tess skrev tidigare tränade vi tillsammans på gymmet imorse! Jag är inne på min andra vecka av Kaylas träningsprogram och aj sådan träningsvärk övningarna sätter i kroppen! Idag var det benpass sedan är det armar och mage som ska tränas imorgon! Sedan går tåget för att tillbringa några härliga dagar i Stockholm! ( som ni märkt är Tess lite mer erfaren bloggare än vad jag är vilket ska bättras, men tro inte jag ligger på latsidan med 100 dagar, 10 träningspass är gjorda och är fortfarande i fas med vad mitt mål )

Likes

Comments

Yo yo yo!
Idag fick vi mysa på gymmet tillsammans. Så himmelskt gott. Dock hade båda två en motivation som inte var i skyarna så ja.. Nää fan det var rätt pissigt. Jag har kommit på nu i efterhand att jag trodde att jag skulle klara mig utan morgonkaffet men NAJ!
Positivt - Vi körde igenom de övningar vi skulle. Jag hade fokus på bål imorse och som pass nummer 2 blev det är PW på 6 km i solen. MUMS.






Likes

Comments

Att köra på en låg växel är inte min favorit syssla men underbart att få slicka på vikterna igen. För att ta igen helgens missade pass blev det ett pass imorse med;
25 minuter rodd
500 reps i jaa.. Typ stakningsmaskinen
Och sen råkade jag gå några km på bandet också.. Woops
Efter lunch blev det styrketräning med fokus på gäddhäng och ryggen samt rehab för knäet.





Likes

Comments

Där vi tränar, hänger många gubbar & tanter vilket är rätt härligt. Min favo är gubben som steezar runt med käpp, baggy brallor och sneakers.

Här om dagen träffade jag på en klick glada typer i övre medelåldern, ett riktigt mysigt gäng. Dom frågade mig lite grejer och jag dom.. Ja ni vet hur snacket går. Så dom frågade mig om vad jag hade för mål med min träning, och jag berättade om min våta dröm - att klara en chin up.

Så jag visade dem maskinen jag kör på. Vilken ser ut såhär:




Man står alltså på en platta, och där på baksidan kan man ställa in hur många kilo man vill att plattan ska pressa upp en med. Denna veckan, gick jag från 20kg till 15. Det kändes rätt härligt.


Likes

Comments

Jaha.. Så hamnade man här ändå. Ynklig som fan och önskar att man bara kunde sova bort det tråkiga #förkylning.

Det viktiga var nog ändå att få hänga med Callum ut i spåren igår. Det finns inget så härligt som att få utföra konditionsträning där man faktiskt kommer någon vart.

Som det ser ut nu så kommer även morgondagen tillbringas i onzien under minst 2 täcken vilket kommer betyda en massa träning när jag blir frisk igen. Som jag längtar.

Hur som helst fick jag provsvaren från röntgen i veckan. Det verkar som att jag lyckats skaffa mig smärre sprickor på meniskens bakhorn + ett antal mindre blåsor. Ingenting som verkar superallvarligt enligt de läkarkontakter jag har men frågan är nu vad vi kommer vidta för åtgärder. Jag kommer inte få samtala med min doktor igen förrän den 18:e februari och det är per telefon vilket helt ärligt känns sådär. Men det är väl bara att vänta.

Jag antar att det bara är att kötta på med rehab för jag SKA springa igen.




Likes

Comments