View tracker

Hej. Igår skadade jag mig i axeln och har problem med just den axeln då jag bär extreeeeemt tunga väskor där dag ut och in. Så, inatt sov jag 45 min och det hugger vid minsta rörelse! Åkte in till stan men vände halvvägs och har spenderat dagen med serier och gjort mandelsmör. Mums!

Receptet är mandlar, kanel och lite havssalt. Mixa tills helt slätt och såpass länge tills ni får önskad konsistens.

Vill också härmed säga att jag slutar att blogga. Vad Benjamina vill göra med bloggen är upp till henne men vi lever på olika håll och har svårt att hålla kontakten just nu. Sköt om er!

//Nicole

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Måndagmåndag.. Hur börjar man den bäst? Jo - legday! Körde ett sjukt roligt pass med pappa imorse och på bilderna ser ni min frukost efteråt, smoothie på kvarg, vatten, bär och proteinpulver.

Körde sumosquats, legcurl för fram samt baksida, squats på balansboll, abductor maskinen, raka marklyft, benpress med brett samt smalt fotfäste samt höftlyft i legcurl maskinen. Allt 3x10. Är slut!

Nu ska jag kolla Netflix, duscha och fixa mig till skolan som börjar vid 13.45, är sjukt taggad på denna vecka och helgen gav mig massor med energi och motivation. Det är så sjukt skönt att inte dricka alkohol och festa.

Ha en fortsatt trevlig måndag så hörs vi! //Nicole

Likes

Comments

View tracker

Söndagsångest? Svar ja. Behöver egentligen plugga massor med matte där vi har prov nästa vecka för jag har inte börjat än... MEN, sedan igår har jag varit lite nere. Mamma handlade massor med mat, bakade och dukade fint då både min bror men också min kompis skulle träffa familjen för första gången. Hon hörde inte av sig.. Jag som hade fixat mig och i princip satt från klockan 5 på en stol och väntade på ett samtal. Slutade med spelkväll med storebror, godis och mys. Vid 22.00 gav jag upp hoppet, tog bort sminket och la mig i sängen med serier. SÅ TRÅKIGT, men, shit happens.

Har även världens pms, är irriterad och allt som hör till så nu har mamma gett mig order att gå till gymmet för lite boxning. Blir en timmes kondition och sedan ska jag ta ut ilskan på säcken med pappa. Efter det lär jag vara glad och taggad igen. Puss så länge.

Igår när jag hade duschat och sminkat mig inför kvällen //Nicole

Likes

Comments

Hej alla! Hoppas ni njuter av helgen. Min började just med en morgon PW på en timme, sedan ska jag plugga råmycket, städa och i eftermiddag har jag otroligt roliga planer att se fram emot! Vi hörs lite senare.

//Nicole

Likes

Comments

​Alltså det här med morgon träning har aldrig riktigt varit min grej. Att springa eller promenera på morgonen, absolut! Men att stryketräna; Det krävs lika mycket tankekraft som tränings kraft.
När jag vaknar på morgonen så vet jag knappt vad jag heter. Mitt huvud sover i minst 1 timma efter uppvaknandet! 
Nu när jag jobbar mellan passet på jobbet så är den enda lediga tiden i mitt schema på morgonen. 
Så  jag får köra på det veckan ut helt enkelt. 
Idag stod ben på schemat. 

Jag började med att värma upp på Löpbandet i maxlutning på 12.5, och fart 7.5. I ungefär 15 minuter. 
Sen för att komma igång lite i huvudet så började jag med benspark i maskin. 
3 set 24 repetitioner. Det låter super mycket, men för mig fungerar det och det bränner i benen. Först ena benet 8 gånger, sen andra 8 gånger, och sen båda ihop. En super bra uppvärmning. 
Sedan körde jag benpress i liggande position. Samma där med 3 set, 24 rep. 
Först med benen lite bredare en axel brett 8 gånger, Sedan 8 rep med hälarna ihop och tårna utåt (Lite som balett position), Sedan med fötterna helt ihop 8 gånger. På så sätt så får du tag i alla små muskler i Gluteus och Quadriceps femoris! 
Min personliga favorit övning! Jag och Nicco ska försöka filma våra pass framöver. Lättare att se en förklara. 

Efter det körde jag följande:

Squats: 4 set, 8 rep (Uppvärming 20kg, Repitioner 40kg)
Liggande lårcurl: 3 set, 8 rep (30kg)
Bulgariska knäböj: 4 set 8 rep (25kg)
Donkey kick: 4 set, 8 repitioner (25kg)

Det fick bli ett snabb pass idag. 
NU ska jag dricka en shake och sedan kila iväg och äta lunch med min pappa! 

Tyvärr har jag inga bilder att lägga upp då min kamera är trasig. 

// Benji















 





 

Likes

Comments

Hellu!
Jag är tröttare en tröttast idag. Jag har jobbat 6-7 dagar i rad på mitt nya jobb, i 11 cm klackar. klackhöjden är inte problemet, problemet är skorna inte har någon sula under trampdynan. Så det är som att stå på tå i betong, 9 timmar om dagen utan att sitta! Men det är inget som inte Superwoman Benji klarar.

Just nu sitter jag och dricker mina aminosyror och väntar på att mina ägg ska bli klara innan jag ska springa iväg till gymmet.
Jag vet att jag inte är den bästa på att uppdatera, men när jag kommer hem på kvällarna efter jobbet så är jag helt slut.

Men jag längtar tills fredag då jag får lite ledighet och ska få träffa min älskade Nicco!

Jag uppdaterar igen på min lunch!






Likes

Comments

"Vaknade" imorse efter två timmars sömn men tog mig till gymmet för lite ben. Är lite för trött för att skriva passets upplägg men det var skönt iallafall. Ikväll väntar utgång för mig, inte alls bra egentligen. Ska fira en kompis och det lär inte bli någon sömn inatt, menmen vi är unga och dumma!

Ha en bra dag! //Nicole

Likes

Comments

I somras fastnade jag för chiapudding och jag älskar att variera mellan olika toppings och mjölker. Oftast gör jag den på mandel eller kokosmjölk och toppar med jordnötssmör eller frukt. Idag testade jag nått nytt, tog 2 msk frön och hällde lite vatten i. När det blivit gelé blandade jag i det i kvarg mixat med frysta hallon. Mellistips!

//Nicole

Likes

Comments

Tog ledigt från skolan idag och sitter just nu och pluggar och äter lunch. Blev omelett, enkelt och gott.

Jag blandade bara två ägg, en skvätt mjölk, paprikapulver, cayennepeppar samt örtsalt, stekte i lite kokosolja och la sedan i en halv tomat och skinka. Toppade med tomat och paprika, mums!

//Nicole

Likes

Comments

Godmorgon! Kom just hem från gymmet där det blev vader och en timmes kondition. Har haft en längre period av väldigt dåliga vanor men nu är jag redo att få ordentligt på livet med rutiner när det kommer till träning, sömn och främst kosten. Känner mig otroligt svag och har gått upp en del i vikt men det bästa är att vill man så kan man.

Planering är A och O när det kommer till träning. Jag går ju som sagt i skolan och det gäller att planera noggrant med maten, plugget och träningen för att lyckas då jag har långa avstånd till allt och måste spendera mycket tid på resa. Har Benjamina som fantastiskt stöd och myyycket egna erfarenheter så detta ska inte va nått större problem. Ser fram emot att få tillbaka energin och att få plats i mina kläder haha.

Efter gymmet åt jag frukost i form av gröt på 1dl fiberhavregryn, kokosolja samt kanel toppat med hallon, mandlar och en proteinshake. Såhär kommer min frukost att se ut nu framöver, kommer även lägga till en halv banan när jag känner att kroppen svarar på träningen och kosten.

Kram //Nicole

Likes

Comments